in beheer

Iedere woning is anders en vraagt daarom om een andere aanpak. Door onze jarenlange ervaring weten wij precies welke aandacht we moeten besteden aan welk pand. Onze gevarieerde beheerportefeuille bestaat uit kantoren, winkels, kamers, studio’s, appartementen, eengezinswoningen en vrijstaande villa’s.

Om ervoor te zorgen dat uw woning ook tijdens de huurperiode in goede conditie blijft, kunnen wij het beheer van uw woning verzorgen. Uw woning is in professionele handen en u heeft er geen omkijken naar. Voor het meest efficiënte beheer van uw woning, bieden wij twee mogelijkheden:

Financieel beheer

  • Wij zorgen voor het maandelijks innen van de huur, de jaarlijkse indexering van de huurprijs en afrekening van de gebruikerslasten zoals gas, elektra en water.
  • Wij storten de huur nog tijdens de huurmaand door aan de eigenaar. Als er onderhouds- of beheerderskosten zijn gemaakt, worden deze meteen verrekend.
  • Wij bewaken tijdige en correcte betaling van de door de huurder verschuldigde bedragen.
  • Als betaling achterblijft, adviseren wij u over eventuele juridische bijstand. Mocht u dit wensen, dan verzorgen wij de incasso.
  • Wij zorgen voor het innen van de waarborgsom of bankgarantie. Ook bewaken we deze bedragen en storten we het terug aan het einde van de huurperiode.
  • U ontvangt van ons regelmatig een overzicht van de inkomsten en uitgaven.

Technisch beheer

  • Wij verzorgen het technisch beheer van uw woning en zijn aanspreekpunt voor de huurder als het gaat om klein of groot onderhoud, storingen, etc.
  • Om de meest gepaste huurprijs vast te stellen, adviseren wij over de afwerking en de oplevering van uw woning. Als het gaat om gemeubileerde verhuur, adviseren wij u over eventueel ontbrekende inventaris.
  • Wij controleren het verhuurde object aan het einde van een huurperiode. Als er schade is, wordt dat direct door ons geclaimd bij de vertrekkende huurder.
  • Vragen van de huurder vangen wij op, zodat u zich daar niet mee bezig hoeft te houden. Onze beheerafdeling is zowel telefonisch als per mail dagelijks bereikbaar.
  • Bij uitzonderlijke gebeurtenissen zoals brand, storm of wateroverlast brengen wij de eigenaar binnen 24 uur op de hoogte. Ook adviseren we over de afwikkeling ervan.
  • Namens de eigenaar laten wij onderhoudsopdrachten uitvoeren. Als het gaat om spoedeisende zaken en kleine onderhoudszaken tot € 250,=, zal er direct actie worden ondernomen. Groot onderhoud wordt pas uitgevoerd na toestemming van de eigenaar. Indien gewenst zullen we meerdere offertes vergelijken. Als het werk gedaan is, controleren wij de werkzaamheden.
  • Iedere drie jaar stellen wij een onderhoudsrapport op. Hierin staat welk onderhoud de komende periode uitgevoerd moet worden.